معمولاً طراحی دکوراسیون فضاهای اداری به واسطه رفت و آمد ارباب رجوع اهمیت بسیاری پیدا میکند. علاوه بر این تأثیرات ذهنی و شغلی ناشی از فضاهای اداری نیز دلیل محکمی بر لزوم طراحی دکوراسیون فضای اداری میشود. طبیعی است که تمامی بخشهای مربوط به یک شرکت و یا سازمان به نوبه خود اهمیت بسیاری دارند و می توان با رعایت نکاتی هوشمندانه و درست، وسایل مناسبی را برای آنها تهیه کرده و چیدمانی هوشمندانه برایشان داشته باشیم.
با این حال باید بپذیریم که دکوراسیون اتاق مدیریت به عنوان قلب یک سازمان و یا اداره از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است و در نتیجه باید دقت و حوصله بیشتری را برای طراحی داخلی اتاق مدیریت به کار گرفت.
طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت در یک شرکت و سازمان اهمیت بسیار بالایی مخصوصاً در برندسازی مجموعه دارد. زمانی که مشتریان کسب و کار یا همکاران شما، در شرکتتان با یک اتاق ساده و معمولی روبرو شوند، حتی اگر جایگاه محصولات شما در بازار، در بهترین حالت ممکن هم باشد، احتمالاً قسمت اعظمی از اعتماد و احترامی که برایتان قائل بودند را از دست میدهند. بنابراین دکوراسیون اتاق مدیریت میتواند نقشی کلیدی در ایجاد اعتماد ایفا کند.